Współpraca w obszarze content marketingu

Kontekst

Klient, poszukując profesjonalnego wsparcia w obszarze content marketingu, zdecydował się na współpracę z moją marką asystencką. Głównym celem było zwiększenie efektywności działań marketingowych poprzez produkcję podcastów audio, zarządzanie mediami społecznościowymi, a także rozwijanie innych form contentu.

Wyzwania klienta

Klient jest osobą działającą na wielu obszarach: rozwój biznesu w obszarze edukacji i facylitacji, wykłady na uniwersytecie, wywiady i prelekcje na wydarzeniach branżowych. Liczne obowiązki zawodowe i prywatne spowodowały, że klient nie miał już odpowiednich zasobów (czas, pomysły, regularność) na działania marketingowe. Jednocześnie zależało mu na utrzymaniu swojej obecności w sieci (media społecznościowe, podcast) i regularnych publikacjach w celu dalszego budowania świadomości marki i pozycji eksperta. Klient zamierzał oddelegować prace związane z wizualną stroną content marketingu, które, jak sam stwierdził, są obecnie zbyt surowe i wymagają odświeżenia.

Cele współpracy

  1. Odciążenie klienta w codziennych obowiązkach związanych z content marketingiem.
  2. Zwiększenie przewidywalności i regularności prac.
  3. Rozszerzenie współpracy o dodatkowe kanały komunikacji: newsletter i produkcję wideo na YouTube.

Proces i realizacja

Moja współpraca z klientem rozpoczęła się od audytu dotychczasowych działań marketingowych, które obejmowały głównie treści o charakterze edukacyjnym (content marketing). W następnej kolejności wspólnie z klientem przeanalizowałam pomysły i zaplanowałam ich wdrożenie w najbliższych miesiącach. Zaprojektowane przez mnie działania obejmowały m.in.:

  • utworzenie nowych szablonów grafik na potrzeby social media w oparciu o aktualny branding marki,
  • zbudowaniu harmonogramu publikacji postów,
  • wykonaniu infografik na witrynę internetową,
  • postprodukcji podcastu i jego dystrybucji na platformach streamingowych.

Z biegiem czasu klient zdecydował się na oddelegowanie zadań związanych z korektą i redakcją treści (artykuły blogowe, e-mail marketing) oraz wizualnym odświeżeniem newslettera.

Moje działania skupiły się na dwóch obszarach:  technicznym (postprodukcja podcastu, prace na stronie www) oraz wizualnym (grafika, newsletter). Podjęte działania pozwoliły osiągnąć wszystkie pierwotne cele, co przyczyniło się do znacznego odciążenia klienta. Ponadto, dzięki otwartym dyskusjom o efektywności różnych działań, udało się zoptymalizować budżet i zasoby, eliminując nieefektywne praktyki.

Rezultat i wnioski

Oddelegowanie prac związanych z tworzeniem treści, korektą tekstów czy projektowaniem grafiki okazało się dużym odciążeniem dla klienta. Dzięki wsparciu asystentki udało się uwolnić około 40 godzin, które klient mógł poświęcić na rozwój swojej firmy oraz cementowanie relacji rodzinnych. Klient, mając pewność, że obszar content marketingu jest zaopiekowany, mógł na powrót skupić się na realizowaniu szkoleń i wystapień na wydarzeniach branżowych, a tym samym powiększeniu swoich dochodów. 

Klient, zadowolony ze współpracy z moją marką, już po dwóch miesiącach zdecydował się na długoterminową współpracę, która trwa do dziś. W referencjach podkreśla, że we współpracy ze mną najbardziej ceni rzetelność, proaktywność w poszukiwaniu usprawnień i wkład w rozwój strategii działań marketingowych. 

Scroll to Top